Tietosuojaseloste
Tämä on Bink Technologies Oy:n EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen tietosuojaseloste.
Laadittu: 27.10.2025
Viimeksi päivitetty: 29.10.2025

  1. Rekisterinpitäjä
    Nimi: Bink Technologies Oy
    Y-tunnus: 3537894-3
    Osoite: Vilhonvuorenkuja 16 B 33, 00500 Helsinki
    Puhelin: 0440506018
    Sähköposti: asiakaspalvelu@bink.fi
  2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
    Nimi: Tuomas Ylönen
    Sähköposti: tuomas.ylonen@bink.fi
    Puhelin: 0440506018
  3. Rekisterin nimi
    Bink Technologies Oy:n asiakas- ja markkinointirekisteri.
  4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste ja tarkoitus
    Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on:
    Sopimus: Asiakkaan ja Bink Technologies Oy:n välisen sopimuksen täytäntöönpano ja valmistelu (esim. palvelun toimittaminen, laskutus).
    Suostumus: Asiakkaan antama nimenomainen suostumus tiettyihin käyttötarkoituksiin
    Lakisääteinen velvoite: Rekisterinpitäjää koskevien lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen (esim. kirjanpitolaki).
    Oikeutettu etu: Rekisterinpitäjän oikeutettu etu, joka liittyy asiakassuhteen hoitamiseen, liiketoiminnan kehittämiseen ja väärinkäytösten estämiseen.
    Henkilötietojen käsittelyn pääasialliset tarkoitukset ovat:
    Asiakassuhteen luominen, hoitaminen ja ylläpito.
    Tilausten, toimitusten, laskutuksen ja asiakaspalautteiden käsittely.
    Palveluidemme tuottaminen, kehittäminen ja laadunvarmistus.
    Asiakasviestintä ja tiedottaminen.
    Markkinointi, mainonta ja myynnin edistäminen (suostumukseen perustuen).
    Lakisääteisten velvoitteiden, kuten kirjanpidon ja verotuksen, hoitaminen.
    Palvelun tietoturvasta huolehtiminen ja väärinkäytösten selvittäminen.
  5. Rekisterin tietosisältö
    Rekisterissä voidaan käsitellä seuraavia henkilötietoja:
    Perustiedot: Nimi, asiakasnumero, käyttäjätunnus.
    Yhteystiedot: Sähköpostiosoite, puhelinnumero, postiosoite.
    Yritystiedot: Yrityksen nimi, y-tunnus ja yhteyshenkilön tiedot.
    Asiakkuuteen liittyvät tiedot: Tilaus- ja sopimustiedot, laskutus- ja maksutiedot, asiakaspalautteet, yhteydenotot ja muu asiakassuhteeseen liittyvä viestintä.
    Palvelun käyttötiedot: Kirjautumistiedot, palvelun käyttöä koskevat lokitiedot.
    Markkinointiin liittyvät tiedot: Suoramarkkinointiluvat ja -kiellot.
  6. Säännönmukaiset tietolähteet
    Henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti rekisteröidyltä itseltään palvelun käytön yhteydessä, verkkosivujen lomakkeilla, sähköpostitse, puhelimitse tai muulla vastaavalla tavalla. Tietoja voidaan kerätä ja päivittää myös julkisista lähteistä, kuten yritysten verkkosivuilta tai kaupparekisteristä.
  7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja siirto EU/ETA-alueen ulkopuolelle
    Emme luovuta tietoja säännönmukaisesti ulkopuolisille tahoille muutoin kuin Suomen lainsäädännön niin salliessa tai velvoittaessa (esim. viranomaispyynnöt).
    Voimme käyttää alihankkijoita ja palveluntarjoajia tietojen käsittelyssä (esim. konesali-, pilvi- tai maksujärjestelmäpalvelut). Tällöin varmistamme sopimuksin, että alihankkijamme käsittelevät tietoja tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja vain meidän lukuumme.
    Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle. Mikäli tietoja siirretään, varmistamme, että siirto tapahtuu tietosuojalainsäädännön edellyttämiä suojamekanismeja, kuten Euroopan komission mallisopimuslausekkeita, käyttäen.
  8. Rekisterin suojauksen periaatteet
    Henkilötietojen turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Käytämme asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä tietojen suojaamiseksi.
    Sähköinen aineisto: Järjestelmiin tallennetut tiedot on suojattu salasanoilla, palomuureilla ja muilla teknisillä keinoilla. Pääsy tietoihin on rajattu vain niille työntekijöille, jotka tarvitsevat tietoja työtehtäviensä hoitamiseen, ja heitä sitoo salassapitovelvollisuus.
    Manuaalinen aineisto: Mahdollinen manuaalinen aineisto säilytetään lukituissa tiloissa, joihin on pääsy vain nimetyillä henkilöillä.
  9. Henkilötietojen säilytysaika
    Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin on tarpeellista tässä selosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi. Säilytysaikaan vaikuttavat lainsäädännölliset velvoitteet, kuten kirjanpitolaki, joka edellyttää tiettyjen tietojen säilyttämistä määrätyn ajan. Asiakassuhteen päättymisen jälkeen tiedot poistetaan tai anonymisoidaan kohtuullisessa ajassa, ellei niiden säilyttämiselle ole enää lakisääteistä perustetta.
  10. Rekisteröidyn oikeudet
    Sinulla on rekisteröitynä seuraavat oikeudet:
    Oikeus saada pääsy tietoihin: Oikeus tarkastaa, mitä tietoja sinusta on tallennettu rekisteriimme.
    Oikeus tietojen oikaisemiseen: Oikeus vaatia virheellisten, puutteellisten tai vanhentuneiden tietojen korjaamista.
    Oikeus tietojen poistamiseen (”oikeus tulla unohdetuksi”): Oikeus pyytää tietojesi poistamista tietyin edellytyksin.
    Oikeus käsittelyn rajoittamiseen: Oikeus rajoittaa tietojesi käsittelyä tietyissä tilanteissa.
    Vastustamisoikeus: Oikeus vastustaa tietojesi käsittelyä, joka perustuu oikeutettuun etuun. Sinulla on aina oikeus kieltää suoramarkkinointi.
    Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen: Oikeus saada itse toimittamasi tiedot koneellisesti luettavassa muodossa ja siirtää ne toiselle rekisterinpitäjälle.
    Oikeus peruuttaa suostumus: Jos tietojen käsittely perustuu suostumukseesi, sinulla on oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa.
    Kaikki oikeuksia koskevat pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti tämän selosteen kohdassa 2 mainitulle yhteyshenkilölle.
  11. Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
    Jos katsot, että henkilötietojesi käsittelyssä rikotaan tietosuojalainsäädäntöä, sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetun toimistolle.
    Yhteystiedot:
    Tietosuojavaltuutetun toimisto
    Käyntiosoite: Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki
    Postiosoite: PL 800, 00530 Helsinki
    Sähköposti: tietosuoja@om.fi
    Puh. 029 56 66700
    Verkkosivut: www.tietosuoja.fi